Alexa Unica Radio
compleanno rolls royce

Augùrios Rolls-Royce, su mitu festat 115 annos

In su 1894 avio collaboratzione tra Charles Rolls e Henry Royce po su
setore de sa màchina Rolls-Royce

Est su 4 maju de su 1904 e duos gentiluomini britànnicos, Charles Rolls e Henry Royce, chi fiant giai impinnados in su nascente setore de sa màchina Rolls-Royce (su primu comente a importadore e rivenditore de sas frantzesas Decubville, su segundu comente a minore costruidore de màchina) s’adobiant sa prima borta a su The Midland Hotel, a Manchester. Organizadu dae Henry Edmunds, cummertziante de màchinas e amigu de Rolls, custu adòbiu diat àere cambiadu in su cursu de pagos annos su panorama produtivu, dimustrende chi s’Inghilterra podiat cumpètere e superare sos àteros Paisos costruidores de màchinas e – giai de sos primos annos de su Noighentos – pònnere custu brand a su top de s’oferta globale e cunditzionare de cunsighèntzia su cursu de s’istòria automobilìstica.

In manera cabale 115 annos a pustis de, su semu chi ant cunsertadu de formare cussa die contina a istabilire istandard globales pro s’innovatzione e su primore, e mantènnere s’eredade issoro comente a sos creadores de sa ‘mègius màchina de su mundu’. Charles Rolls e Henry Royce, si esserent àncora in chintu, diant abarrare sena duda trassidos dae su nùmeru de ‘ammiràllias’ prodùidas cun su nùmene issoro in sos tempos nostros (in su 2018 nde sunt istadas cunsignadas 4.107, su rècord de s’istòria sua) e, mescamente, de su posizionamento in su mercadu de sos 50 Paisos ue su brand, oe de propiedade de su Grupu Bmw, est presente.

Su Noighentos, finas dae s’issos primu mollu 10 H.P. chi tenet aiat debutadu a su Salone de Parigi de su 1904 at bidu si trasformare in manera cumprida materiales, tecnologia e mètodos de produtzione.

Nointames, in diversas àreas crae, Rolls-Royce Motor Cars mantenet ligàmines sighidos cun cussas dies pionieristici; e in s’acostamentu suo, istintos e balores, diat èssere deretu – e gradevolmente – riconoscibile a sos babbos fundadores suos. Sas lìnias e s’istile de sas primas màchinas Rolls-Royce sunt chiaramente influentzadas dae sas carrotzas tragiadas dae caddos chi ant sostituidu. No est una cointzidèntzia, ca sunt istados realizados a manu de sos matessi maistros carrozzieri, chi ant trasferidu sena isfortzu sas capatzidade issoro e abilidades artìsticas de sa traditzione in bessida a sa noa tecnologia. Su fàbricu de carrotzerias ispetziales in manera interna a sa Rolls-Royce est acabada in sos Annos ’60, ma in su 2017 una realizatzione ‘artigianale’ at fatu una torrada trìunfa·las in suta de forma de sa ‘Sweptail’, una gastosa a beru one-off (paret ultres 11 milliones de èuros) in manera cumprida costruida subra medida pro unu cliente chi chircaiat su ‘grand tourer assolutu’. Sweptail est una creatzione a beru ùnica, cun una silhouette irripetibile e tochet internos personalizados, tra cales unu frigo pro champagne in manera apòsita dimensionadu pro non cuntènnere àteru chi un’ampulla de Dom Pérignon ’73. Nointames, cun sa sua caraterìstica griglia Pantheon e su longu isbaltzu posteriore, custa fuoriserie abarrat in manera assoluta fidele a su semu Rolls-Royce e a su limbàgiu prus traditzionale de su design de su brand, cun pretzisos riferimentos (comente a rechertu dae su cummitente) a sa Phantom I Round Door carrozzata Jonckheere, a sa Phantom II Streamline Saloon de Park Ward, a sa Gurney Nutting Phantom II Two Door Light Saloon e a sa Park Ward 20/25 Limousine Coupé. Pro satisfàghere sa dimanda globale de sos suos prodùidos, Rolls-Royce Motor Cars at isvilupadu una prataforma comuna chi est a sa base de totu sos noos mollos. Connota comente a The Architecture of Luxury, impreat unu spaceframe in allumìniu chi podet èssere dimensionadu pro s’adatare a diversas aplicatziones e chi isfrutat noos protzessos de produtzione pro garantire rigidità, solidesa e su traditzionale confort denominadu ‘Magic Carpet Riet’.

Oe sa gama Black Badge est sa risposta de Rolls-Royce a sas rechestas de unu restrintu e arratzadu grupu de clientes chi ant pedidu caraterìsticas dillindadas e miradas chi rifletent sa diferente bisione issoro de su chintu, de sa resessida e de su lussu. E chi non si cuntentant de su lussu e de s’esclusividade de sos mollos de base, comente a sa Ghost, sa Pahntom. sa Dawn e su supersuv Cullinan. Pro ultres unu sèculu custas persones – dotadas de un’ispìritu cuadu ma irrequieto – sunt istadas atràidas dae su faschent ùnicu de sas Rolls-Royce. Pessonàgios comente a Sir Malcolm Campbell (su possessore de su rècord de lestresa subra terra e abba), Howard Hughes, John Lennon e Muhammad Ali tenent totu cumpartzidu sa filosofia a sa base de su semu, su refudu intransigente de atzetare su status quo e unu disìgiu costante de annoare, creare e sobrare. Est custu ispìritu indomito chi, de semper, atraet clientes facoltosi chi in sa consièntzia chi niunu àteru costruidore de mollos de lussu possedit sa bisione e sa flessibilidade pro satisfàghere sas issas rechertas siat in tèrmines de progetatzione, de ingegneria e de esclusividade.

About redatzione sardo

Redatzione chi s'òcupat de sas notizias in limba sarda in su portale. Cultura, eventos, tzìnemas, ispetàculu e teatru sunt sos argumentos tratados.

Controlla anche

automobili

Mobilità, italiani ‘fedeli’ all’auto ma aperti a nuove soluzioni

Gli italiani sono fedeli all’auto: attualmente 9 su 10 non ne possono fare a meno. …